Farmaciile sunt locurile unde, purtaţi de nevoi, merg mulţi oameni. Din acest motiv sunt foarte profitabile pentru cei care le deţin. Se poate constata acest lucru prin numărul mare de farmacii deschise în oraşul nostru . Una dintre aceste cunoscute farmacii va face subiectul acestui articol. Este vorba despre farmacia Sensiblu, ce face parte din lanţul farmaceutic despre care se spunea la începutul anilor 2000 că aparţine unor apropiaţi ai fostului prim-ministru Adrian Năstase. Acum câteva zile, un cititor al site-ului ne-a rugat să publicăm un articol despre modul cum farmacia Sensiblu păcăleşte cumpărătorii. În general, la farmacii merg persoane care au probleme de sănătate, astfel că e cu atât mai revoltător să înşeli oameni şi aşa năpăstuiţi de soartă.
Despre ce este vorba? Având nevoie de un tratament, persoana respectivă a mers la un medic care, în urma consultaţiei, i-a prescris un anumit medicament. Medicul i-a înmânat o reţetă care cuprindea şi un bon de reducere de 15%, valabila pentru produsele Hyllan Pharma în toate farmaciile Sensiblu. Mulţumită de această reducere, persoana respectivă a mers la farmacia menţionată mai sus pentru a cumpăra medicamentele prescrise în reţeta. Mare i-a fost mirarea cumpărătorului respectiv atunci când a citit bonul fiscal (prezentat în imaginea alăturată), bon care nu cuprindea nicio reducere. La întrebarea firească, de ce i se opreşte cuponul din moment ce nu i se acordă nicio reducere, farmacista, pe un ton răutăcios, a repezit-o aruncându-i ceva de genul „se supără medicul”.
Farmacista nu a renunţat la tonul nepoliticos nici măcar atunci când a fost anunţată că această situaţie va fi reclamată superiorilor. Acest fapt ne demonsteraza că păcălirea cumpărătorilor este o practică sistematică iar câştigurile se împart între angajaţii farmaciei, şeful luîndu-şi, probabil, partea leului. Cititorul care ne-a sesizat această practică de înşelare a cumpărătorilor are studii superioare şi poate observa dacă i s-a oferit sau nu reducera promisă, citind bonul. Gândiţi-vă, însă, la persoanele în vârstă care nici măcar nu înţeleg ceea ce scrie pe aceste bonuri şi cât de uşor pot fi înşelate!
Zilnic, trec pragul acestei farmacii zeci de cumpărători, încasările zilnice fiind de ordinul a peste 10 000 ron pe zi (adică peste o sută de milioane de lei vechi). Evident că nu toate medicamentele sunt cu reducere, însă numărul lor este destul de mare, astfel că, la sfârşitul zilei, angajaţi farmaciei pleacă acasă cu buzunarele pline. Ne întrebăm şi întrebăm conducerea centrală a acestui lanţ de farmacii dacă aprobă acest mod de lucru al angajaţilor din Turnu-Măgurele? Dacă sunt de acord, atunci care este rolul acestei politici de oferire a cupoanelor de reducere? E un alt mod de a înşela şi fiscul?
Am cerut un spray de astm de la farmacia Sensiblu din Kaufland Onesti si au refuzat sa mi-l dea pe motiv ca-mi trebuie reteta (care la alte farmacii nu se cere). Deci mama mea,in varsta de 70 de ani, se va chinui sa respire pana maine... pentru ca cineva si-a dat mai multa importanta decat ar trebui! Mi-e sila!
Trec pe-acolo frecvent dar sigur nu mai calc in farmacia aia niciodata!!!